Pazartesi, Mayıs 01, 2006

Depomda yer yok diyenlere :)

Seagate firması bilindiği gibi dünya'nın en büyük HDD üreticisi. Bu sabah bir baktım bir yerlerde 750 GB yazıyor. Önce sarsıldım. Sonra Seagate görünce rahatladım. Son zamanlarda dikey depolama teknoljileri alanında gelişen Seagate yapmış yapacağını. Barracuda 7200.10 adını verdiği ürün tam olarak 750 GB. Yakında 1 terabyte (1000 GB) depolama alanına sahip HDD piyasada olacakmış. Bu arada fiyatta gayet iyi. 600 dolar gibi cazip bir fiyatla piyasada olan bu ürün tam arşiv delileri için. Şahsen Seagate olunca güvenim iki kat artıyor ve şiddetle tavsiye edesim geliyor :) Kolay gelsin...

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Harddisk piyasasında zaten rekabet minimum. Seagate firması en son Maxtor'u 1.9 milyar $ gibi bir fiyata satın aldı. Ve devleştikçe devleşti. Şimdi Seagate e evet güvenelim diyoruz ama piyasa ne de olsa ben de diye kafasına göre takılır, fiyat belirler bu firma. Ki zaten de öyle yapıyor :)

Mehmet IŞIK dedi ki...

Seagate firmasının piyasada tek olduğunu söylemek aslında yanlış olur. Samsung ve IBM gibi devler var rekabet edeceği. Ve buda onda gelişme yaratmaya zorlama yapıyor. Bana göre tek el olsaydı söylediğin doğru olurdu. Ancak bu fiyatların bu kadar yüksek olması gayet normal. Yeni bir teknoloji ve AR-GE için harcanılan paranın çıkarılması gerekiyor. Microsoft gibi tekel davransaydı zaten gelişme yaratmaktan uzak kalırdı diye düşünüyorum (Win Vista örneği gibi - 2004'te çıkacaktı 2006 oldu yine ertelendi!).